← Tilbake til bloggen

Flove i Melk & honning

“De siste årene har en bølge av feminisme, åpenhet rundt kropp og seksualitet og self-love skylt over livsstilsmagasinene og sosiale medier. Unge influencere med mengder av følgere har plutselig begynt å snakke åpent om både kroppshår, det å kaste bh-en og å ha mensen i et forsøk på å fjerne stigma. Og stadig flere aktører ønsker å spille på lag med woke millennials med smarte, innovative produkter for moderne kvinner.

Blant disse er norske Flove som denne uken, godt timet med den internasjonale menstruasjonsdagen tirsdag, lanserer pastellfargede menskopper designet og utviklet i Norge.

Går glipp av skolegang på grunn av mensen

– Jeg mener absolutt at vi må snakke om mensen. Rett og slett fordi mange av oss mangler mensen «101»-kunnskap og fordi det fremdeles er tabu, sier grunnlegger Jeanette Pettersen til Melk & Honning.

– Vi bør snakke om det på en informerende måte, som gjør at både jenter og gutter lærer om syklusen, og hva som skjer i kvinnekroppen. Det er ille at folk fortsatt sier æsj når de hører ordet mensen, noe som er noe av det mest naturlige med å være menneske.”

Les resten av artikkel HER.

Join the Flove!

* indicates required